Točka uma

Pozitivna psihologija – PERMA model

Pozitivna psihologija je ena najnovejših oblik psihologije. To posebno področje psihologije se osredotoča na to, kako pomagati ljudem, da živijo in zaživijo srečno in zadovoljno življenje. Tradicionalni pristopi k psihologiji se osredotočajo na reševanje življenjskih težav. Toda namesto da bi poskušala odpraviti specifične težave, si pozitivna psihologija prizadeva zgraditi prednosti, da se lahko bolje spopadamo z življenjskimi izzivi. Pozitivna psihologija ne pomeni, da smo ves čas srečni. Gre za to, da se zavedamo, da imamo vsi prednosti, na katerih lahko gradimo. Pozitivna psihologija je osredotočena na pomoč ljudem, da postanejo srečnejši.
Začetek pozitivne psihologije sega v leto 1998. Njen ustanovitelj je bil Martin Seligman. Martin je trdil, da zadovoljstvo človeka temelji na petih elementih. Vedel je, da je popolnoma naravno, da človek nenehno išče tisto, kar ga osrečuje in ga dela zadovoljnega, ne glede na njihovo starost, usmerjenost ali življenjski status. Pet elementov je dal v preprost okvir, s katerim je razvil model PERMA.
Model PERMA predstavlja 5 temeljnih elementov sreče in dobrega počutja. PERMA v bistvu pomeni: P – positive emotions (pozitivna čustva), E – engagement (angažiranost), R – relationships (pozitivni odnosi), M – meaning (pomen), A – accomplishments (dosežek).

POZITIVNA ČUSTVA
Pozitivna čustva pomenijo dobro počutje in so očitno najbolj neposredna pot do sreče. Ko se človek počuti dobro, se počuti pozitivno. Pozitivna čustva so veliko več kot samo »sreča«. Pozitivna čustva vključujejo upanje, zanimanje, veselje, ljubezen, sočutje, ponos, zabavo in hvaležnost. Pozitivna čustva celo vključujejo sprejemanje preteklosti, ne glede na to, kako slaba je bila, in pozitivno predvidevanje, kaj prinaša prihodnost.
Vendar takšno čustvo ne pomeni nujno, da mora biti oseba 100% srečna, ker je to nemogoče. Toda poskus doseganja pozitivnega čustva močno vpliva na številne druge vidike življenja, na primer na druge elemente, ki jih najdemo v modelu PERMA.
Povečanje pozitivnih čustev pomaga posameznikom graditi fizične, intelektualne, psihološke in družbene vire, ki vodijo k tej odpornosti in splošnemu počutju.

ANGAŽIRANOST

Najbolj smo angažirani takrat kadar se ukvarjamo s stvarmi pri in ob katerih resnično uživamo, hkrati pa smo pri tem popolnoma pozorni in prisotni.
Ko smo resnično vključeni v situacijo, nalogo ali projekt, doživimo stanje »toka« in takrat se nam zazdi se, da se čas ustavi, izgubimo občutek zase, za svet okoli sebe in se intenzivno osredotočimo na sedanjost. Imamo občutek, da okoli nas ne obstaja nič. To je res čudovit občutek! Bolj ko doživljamo tovrstno sodelovanje, večja je verjetnost, da bomo izkusili dobro počutje.
 
 
POZITIVNI ODNOSI
Odnosi so po modelu PERMA tretji element sreče in dobrega počutja. Kot človeška bitja je v naši naravi, da želimo biti povezani in biti del skupine. Odnosi zajemajo vse različne interakcije, ki jih imajo posamezniki s partnerji, prijatelji, družinskimi člani, sodelavci, šefi/mentorji/nadzorniki in njihovo skupnostjo na splošno. Odnosi se nanašajo na občutek, da smo cenjeni, ljubljeni in spoštovani. Ker smo ljudje družbena bitja so dobri odnosi temelj našega dobrega počutja n ne nazadnje tudi našega življenja Vedno znova vidimo, da so ljudje, ki imajo smiselne, pozitivne odnose z drugimi, srečnejši od tistih, ki jih nimajo. Odnosi so res pomembni!
 
POMEN
Pomen  je iskanje smisla in potreba po občutku vrednosti in vrednosti. Seligman je predvsem govoril o pomenu kot pripadnosti in/ali služenju nečemu večjemu od nas samih. Kadar imamo pomen v življenju nam pomaga, da se osredotoči na tisto, kar je resnično pomembno v njegovem življenju, predvsem kadar se sooča s stisko, izzivom ali drugimi težavami, ki pridejo v življenje.
Imeti smisel ali pomen življenja je za vsakogar drugačen. Pomen se lahko zasleduje prek poklica, družbenega ali političnega cilja, ustvarjalnega prizadevanja ali verskega/duhovnega prepričanja. Najdemo ga lahko v karieri, športu ali hobijih.
 
DOSEŽEK
Dosežek je peti element v PERMA modelu. Vsi smo že vsaj enkrat v življenju doživeli tisti občutek, ko smo bili ponosni na sebe, da nam je končno nekaj uspelo, da smo nekaj dosegli. Občutek dosežka je rezultat dela v smeri in doseganju ciljev, obvladovanja prizadevanj in samomotivacije, da dokončate tisto, kar ste si zadali. To vedno prispeva k dobremu počutju posameznika. Dosežki vključujejo koncepta vztrajnosti in strasti za doseganje ciljev. Doseganje ciljev (kot sta rast in povezovanje) vodi do večjih koristi pri blaginji kot zunanji cilji, kot sta denar ali slava (Seligman, 2013).
 

 

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo na stran.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Za uporabo spletne trgovine je sprejetje piškotkov obvezno.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Zavrni piškotke
Sprejmi piškotke